07 juni 2010

Rivstart

Nu tror ni allt att jag ska prata om ännu en omstart med LCHF... Men tji fick ni, det tjatet har jag en annan blogg till :)

Nä, jag tänkte tala om hur glad jag är att jag bor på Västkusten och får in Sveriges bästa morgonprogram, Rivstart!
Visst finns det andra bra morgonprogram, men inget som kan få mig på så bra humör. Inte nog med att programledarna är underbart spontana, de spelar ju kanonbra musik.
Vilken annan kanal drar igång med Alice Coopers "Poison", Def Leppard och Whitesnake på morgonkvisten. Och blandar upp det med Coldplay, U2 och Depeche Mode.
Det är så befriande att slippa höra det vanliga meningslösa skalandet ett tag.
När de gamla godingarna från 80-talet kommer jag sprider sig ett stort leende på mina läppar och jag höjer volymen så det skångrar i högtalaren. Då spelar det ingen roll om det regnar och jag sitter fast i bilkö! Livet leker.

Det har till och med hänt att jag suttit kvar i bilen utanför jobbet för att höra klart en intervju eller inslag...

Jag tycker synd om er som inte får in Rivstart på Bandit Rock 104,8 (i Gbg) men som tur är finns de ju på TV6 mellan 7 och 9!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med fast ihop med morgonpasset i P3 då förstås. Jag varvar mellan de båda kanalerna. Grymma båda två på sitt sätt men Rivstart rockar fett om man säger så.....

    SvaraRadera
  2. Uäh, jag kan inte tänka mig något värre än Alice Cooper och Def Leppard på morgonen...
    ...sorry. Tur att smaken är som baken.
    Ha det bra.
    (skoj blogg by the way)

    SvaraRadera