21 februari 2010

Nu är Sverige vi...

Ojojoj vilken adrenalinkick det var sent i går kväll när Marcus Hellner sprang in i mål efter att Johan Olsson lett loppet halva vägen! Kunde inte somna på ett bra tag! Vilken succé. Tur bara att det var svenskar som körde så taktiskt, hade det varit norrbaggar, tyskar, eller ryssar eller vad som helst annat hade man ju varit skitförbannad!
Och märkligt är att när Sverige förlorar, förlorar dom, och när Sverige vinner, då vinner VI.
Är vi inte patrioter åt bägge håll?

Ikväll är det åter dags för skidskytte för både damer och herrar men det mest spännande kommer tidigt i morgon bitti.
Kl 06.00 är det dags för Sverige-Finland i hockeyn, dessvärre är det min tur att lämna på förskolan så jag hinner inte se hela matchen. Annars hade jag nog passat på att flexa in...

Idag skall vi försöka ta oss ut en stund. Sotaren kommer passligt nog hit i morgon förmiddag så maken måste bege sig upp på taket för att skotta fram takstegen så att sotaren kommer upp till skorstenen. Vi skrattade lite i morse när vi såg att grannen som skottade fram sina taksteg igår naturligtvis gjorde det alldeles i onödan. Det har ju helt snöat igen så även han får börja om från början idag.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Hittade till dig via Cath`s Corner.
    Jag hade inga barn hemma att behöva lämna någonstans, bara två trötta tonåringar som låg och sov djupt, och mina två små är hos sin pappa så jag lyckades se hela hockeymatchen i morse! Nu ser vi fram emot onsdagsmatchen:)

    SvaraRadera