20 februari 2010

Solsidan

Vädret pratas det om högt och lågt men rubriken till trots tänkte jag inte behandla ämnet mer än att jag är lika trött på snön som alla andra och undrar stilla vilka floder det kommer bli när det ska smälta bort... Som en kollega på jobbet sa:
"Under två veckors tid kommer barnen behöva klä sig i regnkläder, stövlar och tejpas däremellan med silvertejp."

Min rubrik syftar faktiskt till den nya serien på TV4 som jag inte hoppas att någon har missat. Det måste vara det bästa programmet på flera år, herregud vilken igenkänningsfaktor!!! Som när Felix Herngren måste bräcka de goda vännerna och grannarna med middagsmaten eller det andra parets ordning när det gäller att byta bajsblöjor... För att inte prata om den redan klassiska scenen i första avsnittet med navelsträngen som ligger och luktar ruttet!!!!

Eller för all del (för att inte bara klaga på killarna) när det skall till att börja tränas med kompisen...

Jag hoppas att det blir mer än en säsong med denna klockrena serie!!!!

Veckan som gått har som brukligt nu för tiden varit intensiv, det märks väl att jag nu jobbar 100% igen. Tänk att en timme om dagen kan göra en sån stor skillnad. Måste försöka komma igång att träna men det vete 17 om det hinns med innan vi åker.
Ska bli skönt att komma bort från snö och slask (som det säkert kommer vara då) ett tag.
Hade egentligen behövt åka ner och handla men det verkar inte vara läge att ta ut bilen. Å andra sidan kanske det är ännu värre imorgon...
Igår blev det ju lite panikartat då de på förskolan misstänkte öroninflammation på lilla R så maken fick slänga sig i bilen när jag kom hem och bege sig till Åby vårdcentral som har öppet en fredagkväll... Nu var det som tur var inget men vi ville inte vänta med att kolla upp det eftersom det bara var en månad sedan han hade det sist.
Kanske skall jag skicka iväg maken till affären iallafall, det är ju trots allt Melodifestival ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar