05 augusti 2010

Detta eviga väder...

Just nu, enligt alla vädersighter som kollas här nere i Olofsbo, regnar det, men tittar jag ut genom fönstret är det strålande sol.
Så lita inte på metrologin.

Vi får väl se om det drar in regn lite senare...

Igår var vi enligt traditionen på Gekås och inhandlade diverse, men det var så mycket folk att det faktiskt blev ett kvitto på summan "all time low" för min del.
Det gör ju inget, jag ska ju dit om ett tag igen.
Det enda jag egentligen skulle ha, regnkläder till stora R, hittade jag inte alls, han är lite för stor för att vilja ha prickar och annat trams på. Jag får kolla hemma helt enkelt.

Annars fortlöåer projektet med lilla R;s rum. Vi tog med den gamla byrån som han hade i sitt rum ner till Falkenberg häromdagen så nu måste vi handla nytt när vi kommer hem ;)

På agendan idag står annars troligtvis kräftor och räkor och garanterat en frozen vanilla cheesecake som jag ska göra så fort molnen kommer.

Nu ska jag hälla upp lite kaffe, hämta min bok och sätta mig i solen medans den är framme...
Det är ju fortfarande semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar