25 augusti 2010

Morr för datorer

Datorn, min söta lilla blåa dator börjar bråka med mig.
Helt plötsligt när jag sitter och gör det man gör med en dator (spelar alltså ingen roll vad jag gör) så blir skärmen vit. Den kan vara vit allt mellan en bråkdel av en sekund upp till nästan en minut. Det kan komma precis när som helst och blinka många gånger eller bara en gång. Alltså ingen logik i det hela.
Jag upptäckte idag att om jag skriver medan skärmen blir vit så skriver jag även i dokumentet jag har uppe, alltså är det inget totalhaveri utan bara skärmen.

Nån som har liknande upplevelser? Och vad gör man åt det? Måste man lämna in den? Den är ju inte mer än ett drygt år gammal.
(Skärmen är vit när jag skriver detta)

Hua, dessa datorer... En butikskedja i stan hade brandrea i början av veckan så maken gav sig iväg för att inhandla en ny stationär dator, den gamla har ju inte funkat på ett tag och stora R får inte spela på de bärbara... Fast mest tror jag att behover av en ny stationär dator beror på att maken vill spela....
Det blev iallafall inhandlat en, och med den var man ju bara tvungen att köpa en ny 24" skärm, det var ju så billigt...
Sen när han väl skulle dra igång Simsspelet (Sims 2) han siktat in sig på så funkar det ju inte med Windows 7... Spelet var lite för gammalt för det så det blir till att kolla på Sims 3 istället på Tradera eller Gekås.

Tja, kontentan av det hela är ju att vi nu måste köpa nytt skrivbord också... Vi sålde ju det gamla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar