25 oktober 2010

Don´t mess with dagis...

Imorgon ska vi ha möte med dagis angående lilla R.

Jag fick ju veta förra veckan att det blivit dags att byta avdelning för lilla R, han skulle få börja på stora R;s avdelning, den för barn mellan 3 och 5 år, efter jul och nyår.
"Ja, vad kul" tänkte jag först och frågade vilka mer som skulle flytta dit från lilla R;s avdelning.
-"Ingen mer", svarade de då...

Då fick jag ont i min lilla (stora...) mage!
Bara veckorna innan stod de och sa till mig att "det är så kul, alla -08:or (alla som är födda 08 alltså, inte Stockholmare) leker så bra ihop, de är verkligen ett gäng som håller i hop i vått och torrt".
Och nu, veckorna efter ska de flytta upp lilla R själv. Visst, han har ju stora R på samma avdelning men han kommer vara klart yngst, inte ha någon av sina vanliga kompisar eller fröknar med sig.
Jag tycker det är rent ut sagt elakt.

Han får gärna flytta upp, det är inte det jag vänder mig emot, men inte själv! Han bör ju ha minst en kompis med sig som är lika gammal som han.

Stora R flyttade också upp när han var 2,5 år och det har gått bra, men han fick med sig både två av sina bästa kompisar OCH en av fröknarna. Sen var det väl ändå inte den helt ultimata lösningen, det innebar ju att han mest lekte med barnen som var ett år äldre och dessa går ju inte kvar på förskolan idag, de har ju flyttat upp till skolan. Så idag är han ganska ensam på dagis. Han har liksom kommit längre i utvecklingen än sina jämnåriga kompisar.

Jag vill INTE att samma sak händer med lilla R nu när de är så bra kompisar allihopa.
Dessutom har de tidigare sagt att de strävar efter att flytta upp hela grupper. I höstas flyttade de upp 8 barn till samma avdelning för att de inte ville splittra gruppen.
Men min lille kílle går tydligen bra att lämna utanför.

Usch, jag blir så ledsen när jag tänker på det, men som sagt, imorgon ska vi ha ett möte.

Don´t mess with parents!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar