06 oktober 2010

Oj då

Här var det länge sedan det skrevs något... Måste erkänna att det inte är mycket aktivitet på någon av bloggarna just nu.
Vad har hänt sen sist då? Inte så mycket faktiskt.

Inga nyheter om bilen, tur i oturen att jag kan ha pappas bil, det underlättar enormt mycket. Det som tar tid är att den jäkla taxichauffören inte har skickat in sin del av skadeanmälan än och enligt reglerna har han 4 veckor på sig. Försäkringsbolaget kan inte göra nåt innan dess utom att skicka påminnelsebrev.

En ny träning är hittad: Zumban.
Vi har det på jobbet en gång i veckan och även jag har fastnat. Det är faktiskt jättekul, tror väl inte att jag skulle stå hemma framför TV:n och köra, men som gruppaktivitet är det jättekul. Fast mest kul av alla måste ju instruktören ha sär hon, smidig som en som dansat hela livet, står och kollar på 30 st kontorsråttor som försöker svänga på höfter, vifta med armar och skaka bröst. Eller 30 kassaskåp kanske jag skulle säga ;)

Nästa vecka bär det av till Ullared, fick dock skrämselhicka när de på deras blogg tackade för besöksrekord den gångna helgen.... Det är väl sånt som skall slås på sommaren, inte mitt på hösten. Vi som tänkte vi var smarta som skall åka innan pension, barnbidrag och lön. Men å andra sidan var det ju lönehelg förra helgen så vi hoppas på mindre folk nästa.

Håller oxå tummarna för att jag ska kunna gå på Kostdoktorns föreläsning i Partille på lördag, men då vill det till att maken kan kompa ut lite tidigare från jobbet, har ingen lust att ta med mig barnen på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar