25 september 2010

Seg dag idag...

Och jag har väl mig själv att skylla men inte helt och fullt ;)
Barnen har sovit vansinnigt dåligt denna veckan med kulmen natten till fredag när stora R först hade mardrömmar och storgråtandes kom in och lade sig hos mig. När han väl somnat om började lilla R hosta inne hos sig men sov vidare.
Sen gick det ett par timmar tills vi återigen vaknade, denna gången på grund av att stora R ramlade ur sängen... Det har inte hänt på flera år... Och i samma veva vaknade lilla R och ville komma över.
Eftersom de då båda var vakna gick det inte att få dem att somna om, det funkar ju om en vaknar men är det båda vå triggar de varandra.
Då var klockan 04.45....

Sen igår var det ju dags för party med jobbet, vi var i festvåningen på Odd Fellow på Vasagatan i Göteborg och åt och drack så det stod härliga till.
När de stängde vid 01.00 drog jag mig hemåt.
Eftersom lilla R hade klapat över och lagt sig brevid sin pappa i min säng så tog jag hans men vaknade ändå av hostande mitt i natten och sen de gick upp har jag varit vaken....

Idag står det ju simning och fotbollsmatch och kräftskiva på schemat...
Simningen och fotbollen får maken ta hand om.... Jag laddar för kräftskivan men har erbjudit mig att köra, är inte så sugen på rödvin idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar