14 november 2009

Ensamma mamman

Gnäll och tjat och gråt och bråk...
Ja, så ser min solokvisthelg ut, maken är på brödrahelg i Falkenberg och det regnar ute.
Oj vad jag beundrar alla ensamstående föräldrar med små barn.


Stora R, 4,5 år gör ALLT för att reta mig och lilla R. Lilla R som ännu inte pratar något använder sig istället av sitt fruktansvärt frustrerande gnällande när han vill nåt, eller inte vill nåt, eller rent allmänt för den delen. Och detta är ju bara den första av helger.

Nästa helg jobbar maken natt vilket innebär att mitt enda uppdrag är att försöka hålla mig och barnen borta hemifrån så att han kan sova, kanske enklare att betala hotellrum till maken? Helgen därpå jobbar han med men då dag så då måste jag inte fly hemmet på samma sätt. Kan tillägga att det var länge sedan jag längtade till jobbet redan på en lördag ;)

Kom iallafall hemifrån en liten timme så att de fick gå och cykla av sig lite och kors i taket, i affären skötte de sig exemplariskt.

Men imorgon är en annan dag....
Kommer väl ta ut all frustration på Pumpen imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar