13 december 2009

Hebbe lelle

Ooops, det var visst Lusse Lelle idag.
Jag och lilla R har varit och fikat hos Sandra och Inez medans våra äkta hälftar och storebrorsorna var på bio och såg Upp. Morgonen började dock tidigt med två pigga barn och två mindre pigga föräldrar som satte på tv:n och åt frukost och lussekatter kl 7. Det var ju luciafirande på tv då!

Igår blev det både lussekatter och pepparkakor gjorda. Varken stora eller lilla R var väl engagerade men svärmor kom och gjorde lite nytta ;) Som tack för hjälpen fick hon middag bestående av en väldigt onyttig men ack så god potatisgratäng!

I fredags var det ju julkonsert med Peter Jöback och kommentarer är onödiga, jag citerar bara GP: "Den enda julkonsert man behöver!"

Nu ska åka till årets första skinkmacka som traditionsenligt intas i Backa, vi har dock inte varit med på ett par år, men bättre sent än aldrig!

Imorgon är det gasen i botten på jobbet som gäller, tydligen har allt passat på att dra igång när jag har varit borta så övertid är att vänta veckorna som kommer. Jag har ju inte jobbat över någonting sedan jag kom tillbaks från föräldraledigheten så jag är laddad...
Däremot kanske det blir ännu färre blogginlägg ett tag framöver...

1 kommentar:

  1. Övertid = trevlig januarilön, så ser jag det. Min kommer att bli saftig, har ju hittills ca 12 timmar vanlig övertid och 4,5 timmar helgövertid. Mer blir det :) Ha en skön söndag!

    SvaraRadera