11 december 2009

Minisvin eller lussekatt?

Fick jag minisvinet iallafall? Eller boostade bara sprutan den förkylning som förmodligen legat och väntat i kroppen? Jag har ju hostat i ett par veckor och bara ett dygn efter att sprutan var tagen däckades jag av förkylning och frossa, konstigt nog ingen feber. Visste inte att man kunde ha frossa utan feber (om man inte bränt sig i solen men den risken är ytterst liten just nu

Låg däckad i soffan hela dagen igår och fullpepprad med alvedon kunde jag ta mig ner till killarnas lussefirande på dagis i morse.

Morfar kom tidigt och var med på prinsarnas luciatåg. En mycket stolt pepparkaksgubbe (lilla R) och en uppspelt tomte (stora R) förgyllde vår morgon tillsammans med sina kamrater. Och oj vad de sjöng, det märktes att det låg många timmars övning bakom detta uppträdande. Sen var det frukost och tomtegröt tillsammans med avdelningarna, hoppas bara jag inte smittat någon, jag försökte hålla mig på min kant.

Nu är det åter ryggläge i soffan som gäller. Får väl slötitta på skidåkning idag, igår var det handboll...

Ikväll får jag ju åter preparera mig väl då det är dags för Peter Jöback på Scandinavium.
Detta krockar ju dessvärre med Idolfinalen men jag får väl blunda i morgon bitti och kolla på reprisen på eftermiddagen. Ska även försöka få till lite julbak imorgon, måste ju ladda skåpen med lussekatter och pepparkakor. Övrigt julgodis får nog vänta en vecka, annars är risken att det tar slut innan julafton...


1 kommentar:

  1. Stackare, inte roligt att vara sjuk. Peppar, peppar, jag har klarat mig hela hösten. Visst är det gulligt när ungarna sjunger i lussetåget? Saknar att inte ha någon unge att kolla på, förr i tiden var det syrran, men hon är ju 31 nu... Ha en skön lördag och hoppas du kryar på dig!! Kram

    SvaraRadera