27 december 2009

Summering och lite rannsakan

Snart nytt år, vad hände under förra? Vill jag titta tillbaks?

Året 2009 började ju väldigt bra med en ytterligare viktnedgång på 10 kg, sedan bröllopet och sen var det dags att börja jobba igen. Då var det adjöss med de dagliga långpromenaderna med barnvagn, även träningen fick stryka på foten en del.
Till sommaren ballade allt ut fullständigt med både mat och godis och träning så hepp, var man tillbaka på förra nyårets vikt igen. Tänk, då för ett år sedan var jag jättenöjd, nu är jag hur missnöjd som helst och då är ändå vikten densamma...

Hösten kom och jag började jobba deltid, slutar lite tidigare på dagarna för att kunna kunna träna utan att komma hem mitt i natten och det har faktiskt funkat bra. Kosthållningen däremot har inte funkat alls, men det har ni nog förstått redan ;)

Vad gäller nu då?
Dominikanska Republiken hägrar i horisonten och närmar sig faktiskt med stormsteg, ca 12 veckor kvar. Tillräckligt för att det ska gå att åtgärda en del av skadan iallafall.
Jag har kommit fram till att det var så mycket enklare och roligare att gå ner i vikt när jag inte jobbade. Det blev en sån effekt när jag väl kom tillbaka till jobbet och det sporrade naturligtvis. När man jobbar träffas man ju varje dag och då är det ingen som lägger märke till om man tappar kilon ;)

Jag är mycket för överraskningsmomentet. Jag sa ju inte ens till min pappa att jag började pulvra, han skulle precis åka på semester i 6 veckor när jag drog igång och på de nästan 8 veckor som gick innan jag träffade honom igen hade jag ju gått ner 17 kg.
Jösses, var det så mycket? Och det är 12 veckor kvar till Dominikanska...
Hmmm, you do the math...

Oj, snacka om att inte hålla sig till ämnet!

Hur som haver, nu är det december och högtryck både på jobbet och hemma = inte mycket träning nu, dessutom är det en utomordentligt dålig idé att försöka starta en ny kosthållning precis innan jul, även om själva julmaten är väldigt LCHF-vänlig. Än så länge har jag kvar mitt sötsug och är inte beredd att denna julen ge upp pepparkakor, glögg, lussekatter och julgodis.

Vem vet, nästa år kanske jag sitter och skrattar åt detta inlägget och knaprar nötter, juloopsies och dricker varmt vin med kryddor istället ;) (Eller så har jag en "sommarperiod", ni som läst Skaldeman vet vad jag menar!)

Jag håller på att utforma en plan, har några dagar på mig till det NYA ÅRET!

1 kommentar:

  1. Gott nytt år Kicki och det kommer att gå så bra under år 2010. det känner jag på mig =)

    SvaraRadera