23 december 2009

Julhets och God Jul!

Ojojoj, trots att det ringer på bra mycket och att det fullkomligen väller in mail på jobbet hade det säkerligen varit lugnare att jobba idag än att vara ledig!
Tur att vi inte ska ha julen hemma i år. Hur klarar man det utan att vara ledig en vecka utan barn innan??

Idag har jag iallafall i sista stund fixat allt julgodis. Det har rullats Mozartkulor, kokats kola, rostats mandel till wienernougat och ordnats med två olika Rocky Road och rischoklad. Kom på för sent att jag skulle ta en bild och visa er så ni får hålla tillgodo med det nerpackat...


Knäck har jag aldrig gillat så den skippades. Tryffel tänkte vi fuska med och handla men det blev inte av, vi ska nog klara oss ändå.

Snöat ytterligare i natt och maken fick ta en sväng till med snöslungan i morse, kul att han får användningd för den ;) Senare var barnen ute och gjorde en snögubbe medans jag fixade godiset.

Igår blev det en sista-sekunden-sväng till Liseberg så stora R fick åka av sig lite, jag mötte upp make, barn och svärmor efter jobbet så jag hann med dryga 2 timmar. Kul att ha varit där i år iallafall.







Jag vill passa på att önska alla en riktigt god jul, för imorgon hinns det nog inte med något bloggande. På återseende på andra sidan!!!

1 kommentar: