24 april 2010

Ljudet av en tvättmaskin

Jag har helt plötsligt fått ett par timmar ensam hemma! Det är inte så ofta detta händer ska ni veta. Det är så tyst, det enda som låter är tvättmaskinen.

Maken och stora R stack iväg i förmiddags för att åka till kusinerna och hjälpa till med att byta fönster och lilla R åkte just iväg med morfar för en tur till "tooora ekplassen" med kusinen på min sida av släkten. Och jag blev då lämnad ensam hemma...

Frågan är då vad man ska göra med denna ensamhet en strålande vårdag som denna?
Eftersom jag redan hunnit med att tvätta fönstren på övervåningen (jaja, bara på insidan, men ändock), bytt sängkläder i alla sängar och är inne på min andra tvätt (det lär bli fler) så lutar det mot att jag kokar mig lite kaffe, tar på mig en tröja och går ut på altanen och läser min bok.

Kanske, kanske, kanske att jag åker och handlar först bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar