25 februari 2009

Grått, grått och grått

Om mindre än 2 månader börjar jag jobba igen efter 13 månaders föräldraledighet, det är då dags för C att ha lite "ledigt". Idag ringde de från jobbet och undrade om jag kunde tjuvstarta lite och ja, det kunde jag faktiskt tänka mig så efter en del pusslande med barnvakter kommer jag starta lite lätt om exakt en månad.
Egentligen hade de velat ha in mig innan bröllopet men det är ju inte att tänka på. Vill inte börja för tidigt, jag måste ju hinna shoppa ;)
Det ska bli spännande att gå dit och se folks reaktioner, inte nog med att jag har tappat 30 kg sen i höstas, sist de såg mig var jag höggravid och sprickfärdig... Det är inte många som vet att jag kört Xtravaganza.

Idag har varit en osedvanlig trist dag, grått och trist helda dan. Lilla R, som sov dåligt i natt, har sovit jättekonstigt på dan vilket gjort att jag inte ens kommit ut på en promenad....
Har däremot rensat ut ännu mer kläder. Hittade en byrålåda i vårt arbetsrum med massa tjockissommarkläder som nu åker!

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt att rensa ut gamla stora kläder? Det gör ont i plånboken, men det var med glädje jag skänkte bort 4 säckar kläder till second hand. Vill ALDRIG se dem igen eller behöva ha kläder i den storleken.
    Å vad roligt att visa upp sig på jobbet som du kommer att göra. Snacka om att de kommer att bli paffa! Vad jobbar du med?

    SvaraRadera