25 februari 2009

Ny garderob

En av många fördelar med att gå på Xtravaganza är att man behöver shoppa i mängder.
Länge hade jag kläder som jag sparat men nu har de också blivit för stora. Alltså har jag en helt ny garderob som måste inhandlas. Just nu traskar jag omkring i ett par byxor som jag köpte när jag bodde i Stockholm 1999.... Snacka om att man är hamster.

Så länge jag går hemma och är föräldraledig spelar det väl ingen större roll hur man ser ut, men när jag börjar jobba vill jag ha kläder som passar. Samdigt vill jag inte handla för mycket nu eftersom det är en bit kvar. I julas tex köpte jag ett par jeans på rean, som jag kunde ha i 3 veckor... Så byxor tänkte jag försöka vänta med så länge det går.
Annars känner jag att det är viktigt att ha rätt storlek på kläderna eftersom det är där som man först känner om man är på väg åt fel håll viktmässigt.

Jag har hittills slängt ut 5 stora säckar med kläder i varierande storlek, svärmor har fått lite med. Inte ens gamla jackor kan jag ha, så allt måste köpas.
Jag har dock börjat litegrann.
Senaste tillskottet i garderoben gjordes igår på Allum, en trenchcoat från Soaked in luxury, en blus från Riley och en scarfs, allt handlat på Sisters.

(Inte världens bästa bild, får nog skaffa ny kamera...)

En annan fördel med att gå ner i vikt är ju att man kan handla i vanliga affärer. Det konstiga är att jag automatiskt alltid provar den största storleken... Som ju inte längre passar (det gjorde den ju inte förut heller, men då var den för liten!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar