15 maj 2010

Oändliga köer...

Ja så kändes det stundtals igår och visst var det mycket folk, men inte sååå mycket. Jag tror att många av köerna berodde på orutinerade nybörjare. Alla säsongsarbetare som inte fått upp takten ännu.
Annars tycker jag synd om Liseberg, tänk vad mycket mer dom kunde sälja med effektivare personal eller system. Det var många som vände redan vid ingångarna för att köerna var så långa. Det känns inte som om t ex entrén har hängt med de senaste decenniernas besöksökning. De har ju fortfarande samma antal kassor som när jag var liten för 30 år sen.
Oj, vad jag lät gammal nu...

Vad som var kul var däremot att de återupptagit den gamla klassikern "Flygande Elefanterna" men den låg inte bland de andra barnattraktionerna utan där "Rainbow" låg tidigare, så det tog en stund att hitta den...
Mycket nostalgi för min del, det var nämligen det enda som min kära mamma vågade åka tillsammans med mig. Resten fick jag åka med pappa...

För övrigt var det en perfekt dag att vara på Liseberg, solen sken, det var lagom varmt och blåste inte alls.
Till råga på allt så passade stora R på att vinna 2 kg Mmmmmarabou Mmmmjölkchoklad det sista han gjorde innan vi gick hem. Visste väl att han har turen med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar