04 maj 2010

Väder på postorder?

Snö, hagel och drivis långt in i maj! Återigen frågar jag mig vart växthuseffekten tog vägen? Gjorde den en tvärvändning och skickade hit istiden istället?
Sitter och bråkar med ellos.se framför brasan (!). Herregud, det ska ju snart vara dags för shorts!
Fast med tanke på hur snabb Ellos sida är så kanske det är lika bra att solen och värmen dröjer.

Ja, jag erkänner villigt att jag handlar på postorder, både Ellos och HM! Tycker det är jättesmidigt att inte behöva stå i ett provrum på stan (Allum) och prova kläder som ändå inte passar, bättre att klicka och prova hemma i lugn och ro.
Framför allt är det ju perfekt att handla till barnen, jag slipper släpa med dem för att prova. Stora R är ju lite större än sin ålder så honom får man alltid prova kläderna på.
Vi är just nu uppe och nosar på stl 134 till honom och om man läser i "tabellerna" så skulle det motsvara ca 8 år... Han har just fyllt 5... Men har man stora gener så har man, han är ju nästan 127 cm lång.

Tänk om det var lika smidigt att beställa väder....

1 kommentar:

  1. 5 år och 127cm säger du:) Var just och gjorde nya pass till barnen och då ska man ju makulera de gamla. Amanda var 10 i sitt gamla pass och 132 cm lång står det där:) Hon har inte så låånga gener precis......

    SvaraRadera