04 juli 2010

Andas

Idag går det, till skillnad från igår, att andas ordentligt. Men jag är inte den som klagar på värmen. Däremot märkte vi att det inte hjälper med bara markis när det är så varmt ute, och det är klart, när man har fönster och dörrar vidöppna för att få lite drag är det ju helt omöjligt att få svalare inne än ute. Kanske, kanske kommer den där luftkylaren inhandlas i år...

Goda vänner med barn var över igår och vi grillade och drack vin och hade väldigt trevligt. Det är alltid kul när man kan bjuda båda på vin, när det är gångavstånd hem.
Enda nackdelen med detta är att vi tydligen missade en bra match i går kväll, men det kommer ju ett par till ;)
Trots handling och middagsförberedelser så fick jag ett par timmar ute i solen, underbart. Och efter dagens andrum verkar det som om värmen och solen ska fortsätta. Hoppas bara inte allt tar slut innan semestern bara ;)
Idag blir en rejäl slappardag!

1 kommentar:

  1. Köp en värmepump istället. Då får du kyla på sommaren och värme på vintern och sparar in på uppvärmningskostnader väldigt mycket. Om jag inte tar helt fel så betalar värmepumpen sig själv på ett antal år. Nu jobbar ju jag med att marknadsföra såna, så jag är väl lite opartisk :) Skall du ta kontakt med ett bra företag, ta kontakt med Kylkontroll i Askim (http://www.kylkontroll.se/), de säljer vi till. Prata med Peter Malmström, han har tidigare jobbat hos oss :) Hälsa från Lena Hanson på AQS. Ha det bra i "kylan", hade dock gärna velat ha sol idag så vi kan sitta ute på mitt kalas... Kram

    SvaraRadera