08 juli 2010

Flädersaft

Jag tänkte för en gångs skull göra egen flädersaft. Jag har alltid älskat hemmagjord flädersaft och alla säger att det är så enkelt att göra.
Vi har ett fläderträd i ena hörnet av vår trädgård, mitt i tomtgränsen i häcken mellan 3 tomter och det blommar för fullt.

Jag var duktig idag och gick ut för att klippa de ca 20 blomklasar som behövs för att göra saften när jag upptäckte att det var fullt med löss på dem...
Uuuuääähhhh, det var bara att slänga allt.

Jag hoppas att maken kan gå ut imorgon med stegen och se lite högre upp och kanske mer åt ena grannen om de klasarna ser bättre ut, jag är ju så sugen på att testa nu!
I värsta fall vet jag att en kompis längre ner på gatan också har ett fläderträd, jag dår väl gå hem till henne och ta lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar