05 juli 2010

Liten sjukling


Detta är vad jag har bredvid mig i soffan, en liten sjuk R som från ingenstans fick hög feber i går kväll och det har fortsatt idag trots både Ipren och Alvedon. Han har dessutom egenskapen att kräkas så fort han får hög feber så dagen har spenderats tvättandes sängkläder. Men det är väl bra att det blir gjort, hur ofta orkar man annars tvätta kuddar och täcken och överdrag.
Hoppas han blir bra snart.

Under tiden han sov tidigare idag passade jag på att rensa Thuja-rabatten, det har ju inte blivit gjort på några år så det kändes som en god idé. Det är inte ofta jag får rycket att dra på mig trädgårdshandskarna och lägga mig för att rensa ogräs. Man kan nog säga att det aldrig har hänt förut... Men idag var det ju såpass varmt att man ville vara ute men tillräckligt molnigt för att inte vilja sitta och läsa eller pressa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar