11 juli 2010

Så tyst

Nu är det tyst och stilla i huset, det enda som låter är torktumlaren och fläktarna som går på övervåningen.

Alla herrarna i hushållet har åkt ner till Falkenberg eftersom jag jobbar en vecka till och då kan ju vän av ordning tycka att jag är ledsen över att inte ha semester själv, men så är icke fallet.
Och jag har inte fått solsting och värmeslag...

Det är nu min mentala semester börjar, jag må inte vara arbetsledig, men jag är familjeledig.
Fri att göra precis som jag vill efter arbetstid, inget som jag måste göra. Det var lite sorgligt precis när de åkte, men jag repar mig, de kommer ha en kanonvecka!

Någon frågade om jag hade bokat upp hela veckan med fikor och shopping och sånt, men icke.
Det enda jag planerat är en bio med några arbetskamrater på tisdag, "Eclipse" står på reportoaren. Sen har jag inte bokat in någonting.
Bara känslan av att komma hem till ett tyst hus där det ser ut exakt som det gjorde när jag gick hemifrån på morgonen är underbar.
Jag ska passa på att njuta av tystnaden, av en god bok med ett glas vi på altanen om vädret tillåter, av en stilla kväll i soffan eller en långpromenad med en bra bok i lurarna.
Jag ska ta dan som den kommer helt enkelt! Alldeles själv!

Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska äta för middag till fotbollen ikväll, framför TV:n!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar