06 januari 2010

Bort bort bort

Nu är jag trött på snön!! Och kylan!!! Nu kan jag till och med tänka mig slask och grådis, bara jag slipper snön! Det hade mer passat min sinnesstämning. Är kanske bara allmänt grinig av andra orsaker? Det går inte riktigt min väg just nu....


Tänker på alla stackare som för dyra pengar har hyrt stuga i fjällen för dyra pengar och möts av 30 graders kyla, det går ju inte att åka skidor då! Eller? Iallafall inte om man är stadsbo som jag. Eller så är jag bara avundsjuk på dom ;)

Nä, nu vill jag ha snödroppar och krokus och dropp från taken!



Idag blir det att packa ihop barnens kläder så att maken inte glömmer nåt väsentligt. Vi tog ju hem allt för genomgång och tvätt innan jul. Nu gäller det att allt och lite till kommer tillbaka.


En annan genomgång som behövs idag är den av lilla R:s sommarkläder, japps, ni hörde rätt, sommarkläder. Det är ju inte så enkelt att handla sommarkläder nu så det krävs lite planering. Tur är att HM-katalogen kommit och att man kan beställa där, vart annars kan man få tag på sommarkläder till de små mitt i mörka vintern. Men de har ju så lång leveranstid att man får beställa redan nu, vi åker ju i mitten av mars.


Annars är det inomhusaktiviteter som gäller idag. Det snöar, är -13 grader och blåser så det är nog ingen bra idé att ta ut barnen. Hade ju tänkt att träna i eftermiddag men jag vete 17 om jag kommer iväg i detta väglaget. Ska vara glad om jag vågar ta mig till jobbet imorgon.



Tänker iallafall skicka ut maken så han får köra sin lilla älskling (snöslungan) efter frukost.





Ha en iskall dag med massa värme!

1 kommentar:

  1. Hej! Vill bara tipsa om www.maxomini.se - det perfekta stället för sommarkläder till barn mitt i vintern!

    SvaraRadera