10 januari 2010

Första veckan avklarad

Jag måste tala om att första veckan med strikt LCHF är avklarad och vågen pekar på -2,9 kg. Visst, det mesta är vätska med det sporrar ändå att fortsätta. Inte ett uns socker har kommit över mina läppar och jag är stolt över mig själv. Inte ens igår när vi var bortbjudna och det fanns choklad, lördagsgodis och en efterrätt med hemgjord glass och maräng föll jag! Jag erkänner att jag lade upp en pyttebit efterrätt på tallriken men något hände som gjorde att jag hann känna efter och sen gav jag biten till maken (som glatt åt trots LCHF...)

Det enda som hade kunnat rucka denna veckans beslutsamhet är om det hade blivit semlor till fredagsfikat på jobbet som någon föreslog, men de som fanns var för dyra som tur var!!!!
I februari har jag lovat mig själv att göra ett snedsteg och äta en semla!

Vad som händer nästa vecka tycker jag blir mycket intressant. Jag har ju bara kört LCHF fullt ut en vecka innan, mest på test. Men nu är ju vätskan ur kroppen och jag är i ketos så det som händer på vågen under kommande vecka blir ju fettförbränning.
Nu är ju jag sådan att jag inte tror att det som funkar på alla andra funkar på mig :) Det var likadant med Xtravaganza, jag trodde inte att det skulle funka, men det gjorde det ju så länge man kan hålla sig till det!!!

3 kommentarer:

  1. Hej Kicki!
    Bra jobbat. Sockermonstret är hemskt!
    Skit i den där semlan i februari och unna dig istället att trotsa sockermonstret...
    Tänk och njut av allt det goda som du faktiskt kan äta istället. Mitt sockersug har fursvunnit HELT, men det tar ju en liten tid innan det sker.
    Kram / Dennis

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som faktiskt tänkte/kände efter och sedan avstod.. Så stark är inte jag just nu upptäckte jag igår

    SvaraRadera
  3. Grattis! Starkt!! Impad :) Och vilken känsla att först ta och sedan lämna ifrån sig. Kram

    SvaraRadera