03 januari 2010

Snart slut på ledigheten

Oj, imorgon är det dags för jobbet igen. Höll nästan på att glömma av det, har ju bara jobbat en dag sedan 22 december. Det känns som om jag varit ledig mycket längre än jag har. Och nu jobbar jag ju imorgon och eventuellt halv tisdag och sen är det ledig dag igen!

Efter det är det "point of no return". Från torsdag är det vardag igen.
Dock får träningen stryka på foten om jag inte kommer iväg på tisdag eller onsdag. Jag är ju dessutom på väg in i ketonfas och innan man är där kanske man inte ska träna så hårt, men jag får se hur jag känner mig.

Gymmet har för övrigt, ur min synvinkel, försämrat träningstiderna igen. Förra våren fanns det 16.30-pass att välja varje dag, i höstas tog de bort ett av dem och nu har de plockat bort ytterligare tidiga pass. Nu börjar de i bästa fall kl 17.00, ibland ännu sämre 17.30. Det är ju snart ingen idé att jobba 90% eftersom jag ändå måste fördriva tiden mellan arbete och träning.
Har inte riktigt kommit på hur jag ska göra, jag vill ju inte försaka träningen men vill inte heller komma hem för sent så jag inte kan äta med familjen de flesta dagarna. Jag kan ju inte begära att de väntar till 19 med maten. Då är det ju nästan läggdags för killarna.
Och att åka hem först och sticka iväg sen för att träna är uteslutet, har jag väl kommit hem kommer jag inte iväg, det är jag för bekväm för.

Idag lekte vi en ny lek hemma... Vi lekte att det var Tjugondedag Knut och slängde ut julen. Ja, vi vet att det var tidigt men det passade så bra!
Det enda som står kvar är granen i hörnet, men det beror på att vi prioriterade att åka ner till Allum och handla långkalsonger till stora R...

På tisdag kommer D & J hem från 2 veckors semester i Egypten, de kommer väl få en smärre temperaturchock och då ska det ändå bara vara -6 grader på tisdag. Men det är ju ändå 35 graders skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar