01 januari 2010

Nyårslöften?!

Jaha, då var det nytt år och upp kom man med en väldans fart när lilla R vaknade sisådär kl 06.45... Trots att han inte somnade förrän ett tag efter 12-slaget i natt. Man kunde ju tro att det lilla livet skulle sova längre, men icke! Sen ingick det ju i dealen att makarna som körde igår skulle gå upp med barnen idag, vad jag inte hade räknat med var en hysteriskt mammig lilla R... Det var bara att bita ihop och gå upp. Får väl sova imorgon istället.
Så nu sitter jag här med en kopp kaffe och kollar in Bolibompa.

Under tiden kan jag ju roa mig med lite löften inför 2010. Jag brukar inte avge nyårslöften, de är ju bara till för att brytas sägs det. Men i år gör jag ett undantag.
  1. Ge LCHF en ärlig chans

  2. Se till att bli av med sötsuget

  3. Komma igång med träningen

  4. Umgås mer med vänner

  5. Spela mer spel (inte tv-spel) med barnen (främst då stora R)

  6. Försöka hålla mer ordning hemma

  7. Övertala maken att vi behöver städhjälp då och då

  8. Kanske klämma in lite vuxentid i egenskap av ett biobesök eller två

Sen finns det några punkter till som jag inte kan skriva ut här...

1 kommentar: