15 juli 2009

Regn, snor och fikor.

Ja, regnet verkar ha kommit för att stanna, iallafall lyser solen med sin frånvaro. Igår var det visserligen ganska bra väder en stund på eftermiddagen. Tillräckligt för att hetta upp insidan av huset till max lagom till barnens läggdags. Idag skulle det bli bra väder men regnet öste ner när jag gick upp med barnen.

Barnen ja, de är ju lagom sommarförkylda. Lilla R har haft en tuff natt med täppt näsa. Detta i sin tur innebär att det är ganska gnälligt här hemma på dagarna.Idag bär det av till Tjörn ett par dagar, jag hoppas verkligen att det kommer funka ändå. Det går ju inte att palla upp sängarna där som det går att göra här hemma. Vi får ladda upp med alvedon och nässpray.

Annars har det inte hänt så mycket mer än att det har blivit alldeles för mycket fikor, god mat och vin på semestern. Och ingen träning alls, jag räknar inte ens de 2 gånger jag var ute och sprang i Olofsbo! Till råga på allt har det varit så bra väder att man bara gått i kjol och eventuellt mysbyxor på kvällen. Det var ju inte förrän jag skulle klämma ner mig i mina jeans häromdagen som jag upptäckte att det satt sina spår.... Tur att jag börjar jobba på måndag, om än bara en vecka. Jag har ju bestämt att gå på pulvret igen, får se om jag tar det redan på måndag eller om jag väntar till sista semesterveckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar