01 juli 2009

Koskräck???

Jag var ute och sprang i morse, hade ju egentligen bestämt mig för att göra det varje morgon men igår hade vi en tuff natt med två vakna barn så vi sov länge, ända till halv 9!!
Men imorse var ordningen återställd (förutom lite runtflyttande inatt då) och vi vaknade strax före 7. Så innan hettan blev för tung bestämde jag mig för att nu är det slut på latandet.

Förra gången vi var nere så sprang jag bort till en 30-skylt vid Glommens fyr och efter att ha kollat sträckan på Iform så bestämde jag mig för att fortsätta några hundra meter till till parkeringen för då blir det ganska exakt 5 km fram och tillbaks.

Det jag inte insåg var att efter 30-skylten kommer en grind och grinden finns av en anledning.... Sista biten går mitt i kohagen.... Och kossorna går nu på sommarbete och tycker det är jättekul alternativt inte kul alls med sällskap. Detta blev jag varse när jag och två modiga till tvingades vända och köra intervallträning tillbaka till säkerheten utanför grinden. Vi stannade inte för att kolla vilket av alternativen det var...
Nu har jag suttit och letat en bra stund efter ett klipp eller en bild på Kurt Olssons intervjuer med den klassiska frågan: "Har du koskräck?"
Men ni får hålla tillgodo med denna klassiker istället:

1 kommentar:

  1. hahah, jag kan verkligen se detta framför mig! vilken syn!!

    SvaraRadera