28 juni 2009

På semestern lovar jag

  • Att inte blogga så mycket (har fått en del klagomål hemifrån)

  • Att försöka äta nyttigt (men gott)
  • Unna mig det jag vill ha (man kan ju inte helt undvika vin, godis och glass på semestern)

  • Att komma igång och springa (kommer ju inte träna inne så då får jag dra igång utomhusverksamheten)

  • Inte bry mig om vikten (den får jag ta tag i efter semestern)

  • Kolla om det finns någon prisvärd airconditioner till övervåningen (i natt kändes det som om vi hade 57 grader i sovrummet, och då var bara ett av barnen hos oss i sängen

Igår blev vår fina friggebodsaltan klar så vi kunde sitta där och njuta av ett glas vin (2-3 st om jag ska vara ärlig) på kvällen. Det var jättemysigt, ett senare projekt är att köpa en loungegrupp dit men så länge får vi nöja oss med våra extramöbler.

Ikväll blir det lite mer vin och ost med grannarna på nya altanen!!

Dagens projekt är att skicka iväg stora R med farmor till Olofsbo, maken skall låna grannens trimmer och snygga till lite. Sen hade vi lite andra trädgårdsprojekt men eftersom det nu är 28.7 grader i skuggan struntar vi i dem och njuter av tystnaden.
Till sist ska vi väl packa lite för imorgon åker vi efter farmor och stora R till Olofsbo, jag ska bara till frissan först.

Två goa semesterfirare!!

1 kommentar:

  1. Här är en till som skall försöka blogga lite mindre under ledigheten, har också fått klagomål på att det bloggas... Men ön så länge jobbar personen som klagar mest. ;)

    SvaraRadera