22 juni 2009

Hjälp en nybörjare

Hoppas verkligen att detta med LCHF funkar, kollade av hur mycket jag hade fått i mig och här är resultatet:

Kolhydrater 14,5 gram (3%)
Proteiner 122 gram (23%)
Fett 172 gram (73%)
Jag har petat i mig hela 2075 kcal....

Nån där ute som kan hjälpa en nybörjare att kolla om fördelningen är som den ska? Det är ju hiskeligt många kalorier... Kommer detta verkligen funka? Jag är väl som många andra "fettskrämd" och har inte riktigt vant mig vid tanken än.

Jag tror att jag ska köpa mig lite sommarlektyr och läsa in mig på ämnet. Boktips tages tacksamt emot!

3 kommentarer:

  1. Tycker att det låter bra. Jag får vissa dagar till och med passa mig för att inte få i mig FÖR lite mat, för det är ju absolut inte bra om kroppen ställer in sig på svält.

    Testa och se vad som händer på vågen, går du inte ner, få du kanske titta över maten lite.
    Ett tips är kolhydrater i fokus sidan, där det finns många kunniga människor.

    SvaraRadera
  2. Är det inte OTROLIGT tråkigt med denna fixering kring maten? Nu e det sommar o sol, så njut istället...

    SvaraRadera
  3. Bara du ser över och undviker kolhydrater så mycket som möjligt så kan du nog testa dig fram.

    SvaraRadera