18 juni 2009

Vart tog tiden vägen?

Jag har legat av mig... Har inte varit och tränat sen i lördags och inte ens kommit ut på promenad, vad har hänt?
Imorgon måste jag se till att komma ut en sväng innan midsommarfirandet drar igång. Bara det inte regnar....

Hittar helt plötsligt massa ursäkter igen. Inte för att jag inte tycker att det är kul utan för att tiden helt plötsligt inte finns, hur kan den har försvunnit? Kan det ha att göra med att jag äter igen? Tidigare kunde jag ju gå och träna efter jobbet eller sticka ut när som helst men nu ska man hem till middagen med familjen och efter man har ätit är det full rulle. När man smält maten är det dags för läggning och den vill man ju inte lämna till maken var och varannan kväll. Och eftersom läggningen kan dra ut på tiden blir det för sent att sticka ut efteråt.

Jag måste skärpa till mig, ta mig tid när jag kommer hem, men som sagt, jag vill ju inte lämna maken med allt hemmajobb. Det är ändå mat som ska lagas, tvätt ska tvättas, det ska handlas, städas och jösses, jag blir matt bara jag tänker på det...

Ja, maken är föräldraledig men just nu har han fullt upp på dagarna med att bygga vår lilla altan, gräva i trädgården och ha sig...

Kanske skulle man anmäla sig till Midnattsloppet för att få lite press på sig???


Shoppade iallafall loss lite i Allum efter jobbet, det blev lite till mig och lite till maken, Esprit hade ju börjat sin rea... Och då måste man ju handla...

Nu ska vi snart lägga två nybadade barn i sina nybäddade sängar med förhoppningen om att de sover lite längre imorgon när de har fått vara upp längre ikväll... (Brukar inte funka alls...)

2 kommentarer:

  1. Känner ungefär likadant...Förstår inte vad det är med tiden. Jag hinner inga promenader & knappt nån yoga och ridningen är slut för säsongen, suck... Får skärpa till oss efter midsommar Kicki :)

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du skall anmäla dig till ML! /sivanb

    SvaraRadera