14 juni 2009

Sommarkalkon

Idag blev den äntligen av, kalkonmiddagen som min far försökt få till sedan i julas.
Först blev han och hans fru sjuka efter jul, sen var våra barn sjuka vid trettonhelgen, sen gick jag på pulver, sen åt de andra kalkonfilémiddag när jag blev kidnappad till möhippan och sen har det inte varit tid och jag har pulvrat till och från. Men idag blev det av, mitt i sommaren kändes det som men lika gott för det!! Och det bästa är att det bara är ett halvår kvar till nästa kalkonmiddag ;)

Inte direkt en dag i Xtravaganzas eller LCHF:s tecken... Det började med våfflor... Sen förrätt som var bra i och för sig; avocadoröra med cremefraiche och räkor, sen kalkonmiddagen då med "stuffing", gräddsås, gelé och klyftpotatis. Och som grädde på moset glass med hemgjord chokladsås...

Kul att få träffa syster yster med som kom med ett glädjande besked, mina barn får en ny kusin i december, mindre kul för henne att hon mår lika illa denna gången som med första barnet... Jag mådde ju också kasst i båda mina graviditeter så jag lider med henne.

Far min passade på att låna maken, stora R och vår bil med dragkrok så han fick båten i vattnet, som vanligt var det något som skulle strula, detta året var det nåt med kylvattnet till motorn. Hoppas det är lätt åtgärdat för jag tror att käre far börjar ledsna på båtf..n.

Nu har båda barnen somnat och jag ska sätta mig och slappa framför TV:n, dagen har varit lång och rivstartade i morse med Kärleksmumsbak till stora R:s dagisavslutning imorgon.

1 kommentar:

  1. Åhhh vad gott det lät med kalkon. Jag missade våran kalkonmiddag i julas med men pga att jag var sjuk.
    Jag bara älskar kalkon.

    SvaraRadera