08 juni 2009

Strävan

Ligger det i människans natur att aldrig vara riktigt nöjd? Att alltid sträva efter något mer? Så kan det iallafall känns för mig, aldrig är jag helt nöjd, det finns alltid en strävan efter något.

Ibland kan det nog vara bra att aldrig vara riktigt nöjd, för att utvecklas måste man ha en strävan efter något mer.

Samtidigt känns det inte alltid helt bra att inte leva i nuet, för det är ju lite baksidan av myntet. Jag har tappat 30 kg, kan jag inte vara nöjd med det? Nä, jag har 10 kg kvar.... Jag tränar 4-5 gånger i veckan, men jag kan ju klämma in ett pass till.... Jag har städat hela huset, men skåpet med recept ovanför kylen svämmar över och bör tas om hand... Tvättmaskinen och torkskåpet är tömda, vikta och inhängda, men ska jag inte köra en tvätt till, kanske hinner hänga den i reklamen. Tja, ni förstår vad jag menar.

Idag har faktiskt blomlådorna blivit fyllda, maken och svärmor fixade detta när jag var på jobbet, det blev jättefint. Så nu är det bara resten kvar...

Se, jag kunde inte vara nöjd där heller. Men fint blev det.





Det är ju en sak att sträva efter utveckling yrkesmässigt, men på det personliga planet vore det nog bra att tillåta sig själv att landa då och då!
Igår var jag iallafall nöjd en liten stund, jag gav mig ut i spåret och sprang bort till slingan, sprang sen slingan och tillbaks. Totalt 5 km och av dem gick jag kanske 3 minuter totalt. Inte så illa med tanke på att det var tredje gången jag var ute.
Nu gastar barnen i badkaret, kanske ska går och hjälpa maken lite...

4 kommentarer:

  1. Oj, läskigt. Jag har precis idag suttit och skrivit ett inlägg om att jag aldrig känner mig nöjd med mig själv eller min tillvaro men eftersom jag inte blev nöjd med det så valde jag att inte puplicera det =)

    ..kanske kommer imorgon..

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där med att aldrig vara nöjd.
    Jag gick i mål i början av juni, men nu går tankarna att jag kanske kunde gå ner ngt kg till. Suck...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hejsan. Jo det är Wii Active ett träningsprogram till Wii konsolen med gummiband och ett litet fack på ett band som man sätter runt låret som registrerar benrörelsen. Man kan sätta upp ett 30 dagars träningsprogram vilket jag har gjort nu och det är riktigt roligt och utmanande, för att inte på peka bekvämt att kunna träna hemma. Nog för att jag mer än gärna hänger i gymmet men ändå alla dagar kan man inte komma iväg.
    Rekomenderas varmt. :)

    SvaraRadera
  4. Där är jag nog lite tvärtemot... Jag har 10-15 kg kvar, men börjar känna mig nöjd nu... Inte med allt flabb som finns kvar, men själva formen. Jag är inte en sån som måste städa överallt och ha det i ordning, snarare tvärtom. Skjuter upp allt så länge det går. I allt ser jag min egen lathet, och det är jag INTE nöjd med! Kram

    SvaraRadera