21 juni 2009

LHCF smygstart?

Jaha, nu har jag gjort Oopsies, en variant på bröd som görs av ägg och Philadelfiaost. Tänkte börja lite lätt imorgon. Har också gjort en sats med fetaostfyllda köttfärsbiffar att ha med mig till jobbet. Vet bara inte riktigt vad jag ska ha till, förutom sallad då. Jag har inte gjort någon sås eller röra. Jag kommer nog på nåt.
Jag får börja med en lightvariant på LCHF eftersom jag har en del att läsa in mig på. Imorgon hoppas vi iallfall att SMHI har rätt så vi kan grilla. Då är det ju vädigt lätt att hålla sig till LCHF...
Veckans sista arbetsdag är också sista arbetsdagen före semestern och detta har jag bestämt skall firas med räkfrossa!!! Däremellan får jag leta recept...

Vi ska försöka ta oss iväg till en markisfirma och beställa plisségardiner för nu snart kommer solen och kokar upp vårt lilla hus till en väldigt hög temperatur. Markis får vi vänta till nästa år med när vi har målat om huset och skrapat ihop lite kapital. Troligtvis målar vi trots allt huset själva, de pengarna som vi sparar kan vi göra mycket kul för....

Till sist MÅSTE jag ta tag i träningen....

2 kommentarer:

  1. Oopsies är smidiga som bara den :)

    Du har en del o ta i verkar det som, ta det bara lugnt.

    SvaraRadera
  2. Lycka till. (gav dig ett långt svar på din kommentar i min blogg, så att du vet - det är jobbigt att man inte ser när någon man har blivit besvarad på sin kommentar).

    SvaraRadera