13 juni 2009

LCHF?

Nån som har testat?
Har en kollega på jobbet som sedan påsk kört detta och gått ner 16 kg. Jag funderar allvarligt på att köra i sommar istället för pulver, det passar mycket bättre med all grillning och så.
Det kanske är så jag ska plocka de sista 10?? Pulver är ju mer en höst/vinterdiet för min del, då grottar man ju ändå ner sig och kryper in i sin håla ;)

En stor anledning till att det inte blivit mycket till inlägg de senaste dagarna är att jag spenderat nästan all min datatid på att surfa runt på LCHF-sidor och bloggar. Undrar om det är så enkelt som det verkar.
Vad jag förstår ska man helst hålla sig under 20 gram kolhydrater per dag och hålla koll på att de livsmedel man äter inte har mer än 5% kolhydrater. Ingen frukt och inga grönsaker som växer under jorden. Och så fet mat som möjligt.

Rätta mig gärna om jag har fel och tala gärna om vad ni tycker eller om ni har egna erfarenheter.

Idag var jag iallafall på spinning för första gången på ett par veckor och nu var det kul igen!!! Jag ska också försöka ha som mål att varje dag vi är på Tjörn eller i Olofsbo denna sommaren ska jag ut och springa på morgonen (om det inte ösregnar eller om vi ska iväg nånstans). Så kan man inte skylla bristande träning på att man inte är hemma. Nu har jag ju köpt skor, då får jag ju använda dem med!!!

Jag och lilla R var en sväng nere i Allum, lyckades faktiskt hitta parkering, det var rejält med folk som shoppade, reorna har ju satt igång och folk har fått skatteåterbäringen. Jag var ute efter en ny träningsbh, men de hade inte min modell på vare sig Lindex eller EvaNette så jag får väl beställa en på nätet istället. Maken är med stora R och några till på Monster Jam på Ullevi.
Middag ikväll blir Havskatt Afrikana, mums det var nog ett år sen jag åt det sist!

Ha en underbar lördag alla ni där ute!!!!

2 kommentarer:

  1. Min syster kör LCHF och det funkar bra för henne

    SvaraRadera
  2. Ingen koll på sånt där med dieter men kör på känslan bara..... Havskatt Africana lät gott. Skulle man kunna få ta del av receptet kanske ? Kram på dig

    SvaraRadera