25 juni 2009

Glass = LCHF??

Nähä, inte det??? Trodde jag ;)

Idag var det trots LCHF-test denna veckan dags för vår årliga glass med lunchgänget på jobbet. Vi är tre tjejer som jobbat ihop och ätit ihop under alla år vi varit på arbetsplatsen. Nu jobbar vi inte på samma avdelning längre men äter fortfarande lunch tillsammans. (Nu har jag ju inte ätit lunch på jobbet sen jag kom tillbaks från föräldraledighet, men iallafall...)



Åter till glassen... Varje vår tar vi en glass tillsammans för att fira. Denna gången firade vi att jag och N skall gå på semester och att A-S skall gå hem på föräldraledighet.

I vanlig ordning blev det för min del en TipTop, det finns nästan ingen annan glass för mig. Finns det ingen TipTop kan det kvitta.

Så dagen kan väl lungt summeras med alldeles för mycket kolhydrater trots en bra middag när jag kom hem:

Grillade kyckling med avocadoröra, marinerad vitlök och kronärtskockor, ugnsrostade grönsaker (paprika, sparris, röd lök, zuccini och lite morot)



Men som en annan kollega sa som också kör LCHF: Man måste få njuta lite av sommaren.

3 kommentarer:

  1. Japp, det måste man! Även jag tog mig en glass igår! :D

    Kul att du kikade in hos mig, fin blogg du har!

    SvaraRadera
  2. Twister är min glass för sommaren. Nästan inga kalorier alls, och vansinnigt god. TipTop är inte fel den heller, men lite stor för mig. Håller mig till Twister eller Piggelin. Ha en skön dag!! Kram

    SvaraRadera
  3. Twister... bara massa socker!! det blir man fet av...

    SvaraRadera