18 juli 2009

Tradera.

Jag vill också Tradera!!! Alla andra kan ju så varför inte jag.
Jag har iallafall registrerat mig på Tradera... Ska bara se till att börja använda det med. Såg till min förvåning att man verkar kunna sälja allt möjligt där.

En begagnad amningspump av samma märke som jag har till exempel gick för flera hundra kronor. Sen kommer vi ju succesivt få massa barnsaker som vi inte kommer behöva mer.

Dessutom har jag två pälsar efter mamma och mormor som jag inte har någon användning för, de ska jag också testa att lägga ut.

Är det någon som har tips och råd att komma med så välkomnas detta.

2 kommentarer:

  1. Kolla noga i reglerna innan du lägger ut pälsarna, tror faktiskt inte man får lägga ut djurpälsar där!! Du måste ha intyg och kvitto på att djuret som pälsen kommer från inte står med på en viss lista. Kolla
    http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=2076#djurprodukter
    (hoppas hela länken kommer med, det brukar vara lite problematiskt ibland).
    Lycka till med försäljningen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kanske skall ge lite tips och råd också:
    * Sätt utropspriset till 1 kr, det ger fler bud.
    * Erbjud både DHL och posten och skriv ut frakten i annonsen. Då blir det inte en överraskning för köparen.
    * Lägg ut annonser vid en tid på dygnet då du tror att presumtiva köpare kommer att sitta vid datorn, eftersom annonsen går ut exakt en vecka senare. Söndagkvällar vid 19 brukar det vara mycket aktivitet.
    * Vänta med dina annonser tills semestrarna är slut. Fler folk vid datorerna då.
    * Skriv bra beskrivningar och ta bra kort.
    * Lägg 1 kr på att få en minibild, det är den bild som syns när man bläddrar i listorna. Som köpare märker jag att jag går förbi annonser som inte har några minibilder.

    Det var lite tips och råd! Kram

    SvaraRadera