19 oktober 2009

Lamm

Imorgon får vi hem lammkotletter och lite annat smått och gott som min pappa har varit och köpt på en gård utanför Göteborg. Det ska bli spännande att se vad det blir av detta!
Har aldrig tidigare tillagat lamm men tycker det är väldigt gott om det görs ordentligt.

Vi köper ju även lite då och då "lådor" med kött via en idrottsförening. Det är lite kul för då måste man vidga sina vyer lite och hitta på lite nytt, där kan det nämligen finnas godsaker man inte köper annars.

Idag blev det dock vanliga hederliga pannbiffar gjorda på äkta blandfärs från Ica...

På fredag är det jag som har fikat på jobbet!

Någon som har tips på någon LCHF-fika man kan bjuda ickefrälsta på? Eller ska jag behöva göra två olika fikor? Vi är iallafall 2 som kör på LCHF av 17 stycken... Fast jag funderar på att göra en kladdkaka och en LCHF-kladdkaka. Har aldrig gjort det med LCHF så jag vågar nog inte chansa på bara den "nyttiga". Fredagsfikat är nämligen heligt hos oss på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar