25 oktober 2009

Märklig näsa

Med jämna mellanrum, ja, nästan varannan vecka blir jag turbosnorig. Ca en timme tar det så blir jag vrålförkyld fast bara med snuvan, inga andra symtom. Sedan håller det i sig 24-36 timmar och sen är den som bortblåst. Detta har jag haft i flera år (fast intervallerna ser lite olika ut). Det är som om det vore en allergi fast det enda sambandet jag är eventuellt kan se är att det kommer när jag är trött och har sovit dåligt. Kan även vara så att det kommer i samband med att jag slappnar av vilket gör att det oftast är på fredagkvällar det bryter ut. Hela denna helgen har till exempel besudlats av ett envist nysande och snorande som eskalerade under tiden vi kollade på Idol i fredags. Och nu är det så gott som borta.



Någon som kan ha en idé vad det kan vara? Kan man vara allergisk mot trötthet och kan man isåfall få ett läkarintyg att visa upp hemma att man ska vara den som alltid får sovmorgon och slippa gå upp på natten?

3 kommentarer:

  1. Det låter ju som en allergi, men jag har ingen aning om mot vad... Är det något du gör när du slappnar av, använder ett visst täcke eller så? Mysko i alla fall. Kram

    SvaraRadera
  2. Hemska tanke, tänk om du är allergisk mot helgerna =) =)

    SvaraRadera
  3. Får inte hoppas det är helgallergi vännen för det bore ju för trist... Men däremot så snorar jag varje dag och så gör även min mor och min mormor när hon levde. Vad är det för fel på oss. Allergiska mot oss själva :)

    SvaraRadera