17 april 2009

Ångesten kryper på

Varför kommer det fina vädret nu??? Ja, jag vet, det är den tiden på året och det är ju sååå skönt med solens strålar.
MEN INTE OM MAN SKA BÖRJA JOBBA PÅ MÅNDAG!!!
Det hade känts bättre om det hade varit lite grårusk och snö (?) iallafall ett par dar in i nästa vecka. Men nädå 10-15 grader. Jag kan ju inte ens se fram emot grillning till middag. Tur är att jag inte kommer äta lunch på jobbet utan kan gå ut och gå istället.
Blir lite sne på C som prompt ska ha sin föräldraledighet nu, han hävdar att jag hade förra våren, ja, det hade jag, men jag kan garantera att han iallafall slipper sitta inne och amma med mjölkstockningar och infektioner. Det var ju så jag tillbringade förra våren hemma i soffan. Då hade jag också ångest för att jag inte kom ut....
Men, som min promenadkamrat E säger: Du ska vara glad att du har ett jobb att återgå till. Så sant, och till hösten kommer jag inte vara ett dugg ångestfylld. Å inte när det regnar och barnen gnäller eller är sjuka heller.
Det är bara just nu när solen gassar, jag kan gå hur långt som helst och lyssna på hur många böcker som helst som det känns jobbigt.

Igår var förresten en all-time-high när det gäller steg sen jag köpte den nya stegräknaren: 22453 steg varav 17522 aerobic steg!

3 kommentarer:

  1. Ville bara titta in via Mariells blogg och önska dig lycka till. Jag personligen kör numera halvfarten på xtravaganza.
    Grymt bra jobbat med stegen. Lite avis där faktiskt.
    mvh Carina

    SvaraRadera
  2. Du är sååå välkommen tillbaka till jobbet Kicki. Det kommer kännas sååå bra att du snart glömmer bort din familj....eller??

    SvaraRadera
  3. WOW! Över 22.000 steg! Det har jag aldrig gått! Grattis!!

    SvaraRadera