17 april 2009

En helt vanlig fredag

Det är märkligt att så fort dag 3 passerart mår man toppen igen, visst kurrar det till i magen ibland, men allt som oftast kollar jag då på klockan och inser att det är dags för en påse. Jag kom väldigt snabbt in i rutiner avseende när jag ska ta mina påsar och det bästa är att det stämmer väldigt bra med fikatiderna på jobbet. En kl 10 och en kl 15, sen den sista då ca kl 20 när barnen gått och lagt sig.

På schemat idag stod fika (bara kaffe för mig då...) på E:s soliga altan. Stora R och hennes S går ju på samma avdelning och leker bra ihop. Dessutom är hennes E 3 månader yngre än lilla R så de kommer ju hamna på samma avdelning när de börjar förskolan, de sysselsätter faktiskt varandra lite grann. Mest handlar det i och för sig om att ta varandras saker och tävlingen "Vem dregglar ner vem först". Men i det stora hela gör det att jag och E faktiskt får tid att snattra, vilket vi är väldigt bra på båda två när vi träffas.
Sen var det dags att gå hem och röja lite. Imorgon är det städkampanj vilket innebär att alla släpar ut sitt skräp, både innifrån och utifrån huset, och sopbilen hämtar. Kanon att bli av med massa onödigt och trasigt utan att behöva åka till tippen (som visserligen bara ligger 2 min bilväg härifrån) med släpkärra. Hoppas bara de tar allt vi har ställt fram....

Sista punkten på dagordningen var ett Pump-pass, var faktiskt lite nervös. Har inte kört Pump på en månad, men som vanligt när jag går därifrån så undrar jag varför jag inte tagit mig tid till detta tidigare. Måste bara försöka hålla i det när jag börjar jobba och inte låta det dåliga samvetet ta överhanden som det brukar göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar