12 april 2009

Påskharen

Påskharen var här när barnen hade gått upp. Han hade på nåt konstigt sätt lyckats hoppa in och lägga påskägg under barnens och min kudde.

C skulle oxå få ett påskägg, men innehållet ligger i nån av Gekåspåsarna som står i förrådet....




(Godis till stora R, fruktburk till lilla R och Trisslotter till mig, blommorna fick vi när vi premiärhandlade i Tempobutiken som öppnade för säsongen i onsdags.)

Jag kan ärligt säga att jag smakade på stora R;s godis!!! Helt utan promenad men fredagens steg blev 16900 varav 11700 var "aerobic"steg, dvs snabba steg. Inte så illa pinkat. Kul att ha en stegräknare som man kan lita på. Nu har jag även ställt in steglängden så att kilometerantalet ska stämma.

På kvällen blev det grillad sparris med parmesan och pinjenötter till förrätt och grillad oxfilé med hasselbackspotatis till huvudrätt. Senare letade vi upp en påskbrasa och det blev även lite fyrverkerier från några rådiga killar.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Visst blir man triggad av att få fler snabba steg? Mitt resultat igår var dock ett "all time low": inte ens 2.000 steg (vanliga) och några snabba steg såg jag inte röken av. Riktig latardag. Usch.

    Kram

    SvaraRadera