26 april 2009

Slav under TV:n

Jag är slav under TV:n, kanske inte lika mycket nu som förr, men ändå.
Jag har inte följt Robinson så slaviskt som tidigare år. Har tyckt att det har varit alldeles för mycket gnäll, med rätta visserligen, iallafall från ett av lagen. Träskgänget såklart. Men samtidigt har ju förutsättningarna inte varit lika.
Men nu börjar det bli intressant efter sammanslagningen. Ska den dryga Christian åka? Vad händer i nästa program? Hur ska "backstabbing"-Nina tas emot av killarna?
Framförallt är det ju oändligt mycket roligare när ö-rådet blir en chock som igår när Rafael åkte ut, och inte en efterlängtad hemresa.


Vem jag hejar på? Ingen aning, men jag vet vilka jag INTE hejar på!

Annars är det "Berg flyttar in" som är på absoluta toppen. Helt underbart program. Jag har inte varit nåt stort fan av Carina Berg innan, men detta gör hon kanon.

Sen är det ju alla matlagningsprogram som visserligen knuffas ur TV-tavlåerna såhär års av alla Sommartorpswannabe. Är inte lika förtjust i inredningprogram, de har liksom spelat ut sin roll och blivit lite tjatiga tycker jag.
Vad finns det mer? En oändlig massa serier som jag inte ens bryr mig om att börja följa eftersom jag vet att jag kommer glömma/inte hinna se färdigt dem. Nu för tiden tar ju dessutom serier aldrig slut, de håller ju på i evinnerlighet. Däremot dyker jag gärna in i avsnitt som har ett slut samma program.
Nu ska C sätta sig framför TV:n med en stor chokladkaka och som den duktiga flicka jag är förbereder jag istället morgondagens morgonspinning och går sen och lägger mig (och tittar på TV i sovrummet istället).

1 kommentar:

  1. Jag kollar också alldeles för mycket på TV. Fast inte de programmen du ser på... Jo, Berg flyttar in har jag sett vissa avsnitt av, men jag missade avsnittet med Pernilla. Annars ser jag mest kriminalserier typ CSI (alla varianter), Bones, Criminal Minds och annat. Och alla dessa medicinprogram gillar jag, läkardotter som jag är :) Tur att man har box med inbyggd hårddisk. Ser aldrig program i realtid, utan spelar in och ser senare. Hatar reklam, speciellt när jag pulvrar, för all reklam handlar om mat. Ha en skön måndag!! Kram

    SvaraRadera