25 april 2009

Kort om tid

Eller nåt sånt. Hur ska man hinna med allt? Denna veckan har det varit full rulle hela tiden, men man kommer väl in i rutinerna att jobba så småningom. Det blir bättre när sommartiden på jobbet börjar om ett par veckor. Tur att man pulvrar nu för hur skulle man hunnit äta? Har räknat ut att jag kommer hålla på till midsommar, då har jag lagt in ett par "ätardagar" in i mellan... (Läs lördagar) Bonus om det blir tidigare naturligtvis.

Ikväll blir det en lugn kväll, hoppas på att få barnen i säng innan Robinson, sen får jag hoppas att jag klarar att se hela utan att däcka av. Har ju blivit väckt innan 6 varje dag denna veckan och eftersom C jobbar natt denna sista helgen innan föräldraledigheten kan jag ju inte sova i helgen heller. Men en morgon nästa helg är min, eller 2 förresten, det är ju långhelg!
Imorgon bär det förmodligen iväg med småkillarna till kompisar som har vattenkoppor. Det hade varit kanon att få den biten överstökad medan en av oss är föräldraledig. Har hört att det kan bli så väldigt mycket vab i samband med vattenkoppor... Sen underlättar det ju för mig att det är C som är hemma nu....

1 kommentar:

  1. Sommartid på jobbet, det hade varit något... Nu är det våran högsäsong (jobbar på ett företag som importerar klimataggregat) och det känns som om jag jobbar jämt. Skall in och jobba 3-4 timmar idag söndag, skönt när man kan vara helt själv och inte bli störd. Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera