04 april 2009

Halvvägs till 70....


Hurra hurra hurra, idag fyller jag år. Dagen började kanon (not!) med att lilla R spydde ner hela sin säng nånstans vid halv 3 på natten. Nytt bad för honom och alla sängkläder i tvätten. Som tur var sov stora R hela tiden. Sen följde en orolig slummer. Varje gång nåt av barnen kräks nattetid tror jag att varje ljud från dem skall resultera i en ny kaskad vilket innebär att jag ligger med en bunke brevid mig för att om möjligt hinna fånga upp nåt av det som kommer upp. Det lyckas ibland...

Båda barnen och C gick upp vid halv 7 och jag kunde sova vidare till strax innan halv 9, sen kom de upp med frukost på sängen eftersom stora R var hungrig.

Sen följde en hektisk morgon med städning både inne och ute. Vid 13-tiden kom de första gästerna och sedan dess har vi varit ute.

VILKET VÄDER vi har haft. Har suttit i bara kjol och topp hela dan.

En hel del presenter har jag fått, bl a presentkort på Allum av pappsen. Kanon, det gäller i alla affärer där och nya kläder behövs ju när det är dags att börja jobba.

Nu är det snart dags att lägga barnen, sätta på sig mysisarna, hälla upp vinet, sätta på Robinson och ställa fram resterna....

Hoppas ni haft en lika bra dag som jag!

2 kommentarer:

  1. Grattis på den stora dagen idag....men jag säger som alla föräldrar det blir aldrig som man tänkt sig när man har barn...(spyorna då)

    Hoppas att du får en fortsatt bra födelsedag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen!! Du är den fjärde personen jag "känner" som fyller år den 4/4... Min farbror har ett roligt födelsetal: 440404. Hans pappa, min farfar, var född 080808. Sen min kusin är född 720202. Han har inte lyckats få något barn fött XX0101, men annars hade det varit fräckt. För varje barn halveras siffran 08/04/02 osv... Bara bladder... Ha en skön söndag i alla fall! Kramar

    SvaraRadera