28 april 2009

Baddare

Imorgon åker en arbetskamarat till Gekås och trots att det inte var länge sedan jag var där kunde jag inte låta bli att be henne köpa "Baddare" i Göteborgskex bräckbod som finns där nere. Det finns ju en i Kungälv också men den kommer man liksom aldrig till trots att man åker förbi varje gång man åker till Tjörn och pappas sommarstuga.
Baddare, har jag fått veta, finns ju numera enbart på Bräckboden, de säljs ingen annanstans vilket är konstigt eftersom de är så vansinnigt goda.

För er som inte vet vad baddare är så är det dubbla rån med choklad mellan, ett tjockt lager med skum av typen skumbanan fast utan banansmak och till sist är de doppade i choklad.
Har tyvärr ingen bild att visa eftersom de oftast tar slut så fort när man köper dem, men om min arbetskamrat kommer ihåg/hinner handla detta mästerverk så lovar jag att bild kommer. Denna gången måste jag ju spara tills jag äter igen....

1 kommentar:

  1. Baddare är mums, men det var ett tag sedan man såg dem i affären. kan ju stämma om det är så att de inte säljs någon annanstans än i bräckboden. Tur.

    Kram

    SvaraRadera