30 april 2009

Fan vad jag trivs med livet!

Ursäkta mitt dåliga språk, men ibland måste man förstärka de ordinarie orden lite.
Ja, jag trivs alldeles ypperligt just nu och kom faktiskt på det i bilen till jobbet denna arla morgon. Trots att vi blev väckta av stora R kl 05,30, trots att jag är på väg till jobbet denna underbara, soliga, varma dag och trots att vi, till skillnad från många andra, jobbar ända till kl 16 idag.

Det hände nånstans innan Kallebäcks lider, solen gassade in genom vindrutan, trafiken flöt på (som den brukar göra kl 7 på morgonen...) och radion spelade helt plötsligt en riktigt gammal favorit: "Heaven´s on fire" med Kizz. Jag vred upp volymen så hela Spruttibangbang (vår Clio) skakade och det spred sig en härlig lyckokänsla från magtrakten och ända ut i fingerspetsarna.
Ingen aning om varför det kom just då, men tacksam över de stunder det händer så man blir påmind om hur bra man har det egentligen.

2 kommentarer:

  1. Åååh vad härligt Kicki & Heavens on fire också. Lovely song :) Fortsätt njut av hela helgen lååång och resten av livet också. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt när man känner sig så där lycklig! Sug på karamellen!! Kram

    SvaraRadera