29 mars 2009

Bullbak

På vårkanten avlöser kalasen varandra hos oss. Det börjar i mitten av februari med att stora R fyller år, 3 veckor senare fyller C år, veckan därpå min pappa, veckan därpå lyckades vi ju klämma i en bröllopsdag. En vecka senare är det svärmor, veckan efter det är det jag... Och som grädde på moset kommer påsk och sen är det dags för lilla R i andra hälften av april. Pust, hängde ni med? Knappt jag gör det själv.





Nu är det iallafall dags för mig att fylla år... 35 år.... Tur vi just haft ett bröllop så jag slipper fira stort, nu räcker det med ett litet anspråkslöst öppet hus. Så nu står jag här och bakar igen. Nu är det ju tur för jag tycker det är himla kul att baka, synd bara att jag inte bakar nyttigheter. Stora R brukar få vara med, hans favoriter är just nu "svart-med-vit-på" (kärleksmums).

Idag testade vi dock ett recept som jag fick av Annika för massa år sen, "vit-med-svart-på", vårkaka tror jag att den hette. Och sen mina favvisar, vet inte vad de heter men det är chokladkaka (nästan som kladdkaka) med kokos.


Bullar hade jag som tur var i frysen sen stora R:s födelsedag så det slapp jag idag...

Nåt annat som jag bara älskar men som jag oftast bara gör på barnkalas är ju chokladbollar.

Undrar om 35 års kalas kan räknas som barnkalas????

2 kommentarer:

  1. men...här sitter jag och är småhungrig och så lägger du ut en massa bilder på sådant som är sååå gott. Mmmmmm...

    SvaraRadera
  2. Vad sugen jag blir... tur att jag inte gillar att baka!! För mig är du som snart 35-åring ett barn, så det är klart att det räknas som barnkalas!! Klart du skall ha chokladbollar!! Kram

    SvaraRadera