03 mars 2009

Kokböcker

Häromdan när svärmor var här och passade barnen passade jag på att smita in lite på bokrean innan träningen. Jag lyssnar ju mest på böcker när jag är ute och går nuförtiden men kokböcker är ju alltid kul... Köpte "Nya fredagsgourmet" och även "Den hemlige kocken". Ska bli kul att se vad den boken innehåller. Vi hamnade framför ett debattprogram på Kunskapskanalen förra veckan där bl a författaren till den boken, Mats-Eric Nilsson, var med och pratade om tillsatser och hur man lockar köpare med falsk marknadsföring. Väldigt intressant! Framförallt med tanke på att det var företrädare för livsmedelsindustrin där som vägrade se problemet...




Åter till ämnet...

Kokböcker, jag älskar kokböcker och matlagningsprogram. Framförallt när jag går på pulver. Det har nästan blivit en besatthet, lite sjukligt....
Alla kokböcker (med några undantag) som följt med GT sen i höstas är inhandlade, sajten "Allt om mat" spanas in ett par gånger om dan, favoritprogrammen på TV är just nu "Halv åtta hos mig" och "Vad blir det för mat"...

Apropå Per Morberg så var han dessutom på Morgonnyheterna i fredags och lagade Skagenröra och Pavlovatårta...
Imorgon fyller C år, då ska det firas. Han har önskat sig smördegsinbakad fläskfilé och marängtårta.... Tur man inte pulvrar för tillfället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar