06 mars 2009

Nattligt

Varje gång någon frågar om jag är stressad inför bröllopet svarar jag ärligt: Nej.
Jag tycker att det mesta är under kontroll. Klänning skall provas en sista gång nästa vecka och kommer bli klar i tid, ringar, musik, blommor klara. Festprogram mm delegerat och jag har fullt förtroende för att det ska bli klart i tid (tack D&J).
Men när natten kommer är jag tydligen inte så lugn ändå...

I natt drömde jag att det var bröllopsdag, jag gick glad i hågen och fullt uppklädd till frissan som började sätta upp håret och hon blev väl nästan klar när jag känner att detta var ju inte uppsättningen vi kom överens om.

JAG ÄR INTE PÅ RÄTT STÄLLE...
Jag är hos helt fel frissa, som inte har mina grejer till håret, inte kommer sminka mig mm, klockan är dessutom ca 1/2 timme innan vigseln så jag hinner inte rätta till mitt misstag.
Jag rusar till Aschebergsgatan (från Allum...) och bankar på dörren, det är ju egentligen stängt på lördagar, men frissan är där och kan bara beklaga. Hon hinner inte fixa mig längre för hon ska ut och festa...
Sen vet jag inget mer för där blev jag väckt (05.48) av stora R som inte ville sova mer. Kan tillägga att lilla R för en gångs skull sov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar